Wednesday, April 10, 2013

Ohh Sakit >.< Damn !


Hello Guys ! Hm hm , 2-3 hari ni badmood always sebab kurang sihat. Hm, now memang musim sakit eh? Ape kes eh? Grr, benci deyh -__________-" Hm, semalam 9/4/2013 ibu ajak pi klinik. Hm, suruh check doktor. Dahh dua minggu jugak asyik pening pale -.- Bile makan muntah balik. Hm, macam sia-sia je makan. Then batuk-II. Rase macam tak boleh keluarkan kahak :( Hm, oke number 1021 pon dipanggil and aku masuk ke ruangan doktor dengan ibu and adik. Doktor pon macam biaselah, jalankan tugas dia. Semua dia check -.-

Doktor : Bukakmulut dik.
Saya : Aaaaa :O
Doktor : Ouhh, anak tekak adik bengkak. Pi makmal, kite buat pemeriksaan air untuk detect sakit adik boleh?
Saya : Haa? :O Tanak lahh. Saya sensitif dekat anak tekak >,<
Doktor : Gune kapas kecik je dik :)
Saya : Tanak ;( *buat muke sedih*
Doktor : Oke kalau macam tu kite test urin keyh?
Saya : Oke.

Pegy makmal then hantar surat yang doktor bagi td. *5 minit* kemudian selepas test urin and ambil darah.

Pegawai Makmal : Adik ni kurang makan ni. Lain kali, adik kena pastikan makan makanan yang cukup zat besi ye? Macam kerang, Hati lembu, Limpa. Oke? :)
Saya :Semua tu saya tak makan, cemane ni?
Pegawai Makmal : Adik kena makan jugak kalau adik nak sihat. Adik ni kurang darah. That's why adik always pening and muntah. Kalau adik tak makan makanan yg ade zat besi, sakit adik akan lebih teruk and adik mungkin akan selalu pitam.
Saya : Err, oke. Saya cube -____________-"

Ouhh sakit, kau datang tanpa diundang. Hm hm, kenapa mesti aku yang kena sakit macam ni? Why? Tell me Why !! >.< Now ibu asyik masak kerang rebusje. Bayam lah >.< Hm, dahh macam rabbit pulak. Hm, tapi syukur alhamdulillah, masih ade yang nak take care pasal kesihatan aku. Hm, terharu sangat. Thanks sayang. Thanks *Muhammad Taufik Bin Mohd Yatim* :* I love you ^^ Mohon doa dari korang. Hope sakit ni hanya sementara. Tak sanggup nak tanggung lelame :/ Ni demam panas pulak menyusul datang menyerang. Huu, dahh nasib badan. Sabar jelah >,<


Bie and Honey 


2 comments: